piątek, 23 stycznia 2015

Lubię to!

Nie będę oryginalna, twierdząc, że książki Diane Chamberlain to pewniaki, które zawsze poruszają i wzbudzają mnóstwo emocji. Tym razem chcę napisać o książce "Tajemnica Noelle", która nie zapowiadała się aż tak intrygująco, zaś w efekcie pomysłowość autorki bardzo mnie zaskoczyła. Zaczęłam się zastanawiać skąd ta kobieta czerpie tyle różnorodnych wątków i problemów społecznych, o jakich mi się nie śniło? Kto pomaga jej gmatwać losy bohaterów, wplatając jednocześnie mnóstwo ciekawych rozwiązań? 

Jedno jest pewne, podczas tej lektury po raz kolejny odkryjecie świat, który nie będzie Was chciał wypuścić ze swoich ram. Bardzo trudno oderwać się od książki, która zaskakuje i trzyma w napięciu. Tym bardziej, że to właśnie od czytelnika zależy, kiedy pozna prawdę, kiedy dobrnie do momentu przełomowego i kiedy będzie wiedział, jakie rozwiązanie zaproponowała autorka?

Fabuła opisuje losy trzech przyjaciółek. Z pozoru zapowiada się bardzo banalnie. Inność pojawia się w momencie, gdy jedna z nich popełnia samobójstwo, a pozostałe postanawiają odkryć tajemnicę, która doprowadziła ją do tego czynu. Im głębiej wchodzą w przeszłość, tym są bardziej przerażone swoimi kolejnymi odkryciami. Sytuacja komplikuje się i zapętla wielokrotnie, zaś w momencie, gdy myślimy, że już doszliśmy do zakończenia, że wreszcie wiemy wszystko.. autorka proponuje nam zupełnie inną pointę. 

Nie ukrywam, że jestem zachwycona tą lekturą. Być może nie do końca odpowiada mi narracja, a może bardziej tłumaczenie, ponieważ język tych książek jest taki banalny, wręcz prosty i irytujący. Jestem jednak w stanie wiele wybaczyć, gdy ktoś serwuje mi wartką akcję i tak intrygujące osobowości, uwikłane dodatkowo w psychologiczne dylematy.

Książkę gorąco polecam. Mam poczucie, że pomysły autorki to studnia bez dna i z pewnością jeszcze nie jedną lekturę na stronach mojego bloga opowiem. Cieszę się, że jest ktoś, kto potrafi zaskoczyć i napisać interesującą powieść o podłożu społeczno-psychologicznym, bo okazuje się, że bardzo lubię książki z dylematami i zagadkami. Myślę, że jeśli macie podobne zamiłowania ta lektura spodoba się Wam do tego stopnia, że będziecie szukać również innych książek tej autorki. Podpowiadam: to dobry wybór! :)

4 komentarze:

  1. Z pewnością po nią sięgnę, bo lubię styl pisania Chamberlain i to jak tworzy fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  2. To moja ulubiona powieść autorki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tę chwilę i ja jestem w stanie się pod tym zdaniem podpisać :)

      Usuń