niedziela, 6 marca 2016

Błędy - to ludzkie

Coraz trudniej mi regularnie pisać. Pamiętam jednak o tym i w wolnych chwilach postaram się nadrobić trochę książkowe zaległości. Nie ukrywam, że czytam teraz trochę mniej, bo muszę gonić małego odkrywcę. Ostatnio mój mały zuch pozwolił mi zagłębić się w książkę Gabrieli Gargaś "Pośród żółtych płatków róż".

Muszę przyznać, że zależało mi na przeczytaniu książki tej autorki, ponieważ bardzo wiele pozytywnych opinii słyszałam o jej prozie. No i teraz mogę stwierdzić, że zasłużenie. Fabuła prosta, ale bardzo przyjemna. Opowiada historię kilku bohaterów, którzy nie zostali jednoznacznie ocenieni przez narratora, choć nie są to bohaterowie nieskazitelni. Właśnie to spodobało mi się najbardziej w trakcie mojego czytania. 

Mamy do czynienia z kilkoma bohaterami. Główną postacią jest Zuza, która romansuje z żonatym mężczyzną, licząc na to, że jej życie się ułoży i że miłość pokona wszelkie przeciwności losu. Jej kochanek Robert i jego żona również są przedstawieni w powieści w dość interesujący sposób. Nie jest to małżeństwo idealne, ale też nie należy do tych z klucza nieudanych. Poznajemy też historię Joanny, kuzynki Zuzy, która jako rasowa karierowiczka dąży do spełnienia, odkładając macierzyństwo na potem, co nie odpowiada jej mężowi.

Myślę sobie, że głównym motywem tej fabuły jest to, iż żadna z postaci w książce nie jest doskonała. Każda chce dobrze, każda stara się jak najlepiej korzystać z życia, ale bywa różnie. Zatem to książka dla każdej kobiety, bo choć nie opowiada o tym, o czym czyta się najprzyjemniej - o doskonałym życiu, to zachęca prawdą, która pojawia się niemal na każdej stronie powieści. 

Zachęcam ciepło do lektury, bo przecież nie jesteśmy idealni. Warto i o tym poczytać, by sobie uświadomić, że błądzić jest rzeczą ludzką, ważne jest to, jak z popełnionych błędów potrafimy wybrnąć, jak umiemy się podnieść i dalej żyć.. 

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię książki tej autorki, chociaż nieczęsto sięgam po literaturę kobiecą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią bym przeczytała. To moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń